Bilişim teknolojisinin temel düşünce yapısı, problem çözümü için bilişim sistemlerinin kurulması, rekabetçi iş dünyasında bilgi yönetiminin önemi, bilişim sistemlerinin gelişimi ve gelecekteki kullanım alanları
Yazılım süreçleri ve uygulamaları; yazılım sistemleri analizi ve yaratılması; Internet programlama; büyük çaplı bir yazılım tasarımı ve gerçekleştirilmesi projesi.
Yönetim için veritabanı kavramları; planlama ve kavramsal tasarım; tasarım ve yönetim; klasik sistemler; ilişkisel ve dağıtılmış sistemler; Internet"te veritabanı ortamı; veri tabanı sistemlerinin geliştirilmesi.
Web üzerinden ticarette teknolojik zorluklar ve iş fırsatları; yenilikçi e-iş modelleri; dijital ticaret platformları; web sitesi kullanılabilirliği; İnternet reklamcılığı; arama motoru optimizasyonu ve paralı arama motoru pazarlamacılığı; web istatistiği ve web analitiği; İnternet güvenliği.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Çeşitli sektörlerde ve işlerde çalışan insanların performansı ve refahı ile ilgili sorunlara ve çözümlere eleştirel değerlendirme. Değişen istihdam eğilimleri (örn. esnek işgücü) ve işyeri uygulamaları (örn. esnek çalışma düzenlemeleri). İş ve örgüt psikolojisi bilim ve uygulamalarının BM sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde ele alınması (örn. cinsiyet eşitliğini artırmaya yönelik eleman seçme yöntemleri).
Ders İstanbul'u bir "Kent Laboratuarı" olarak ele alıp öğrencilere sürdürülebilirlik ve sosyal yaratıcılık kavramlarını verdikten sonra, paydaşların işbirliği ile ortak etki yaratabilmesi, proje yönetimi, sosyal değer yaratılması, sosyal etki ölçümlemesi, iş dünyası ve toplumsal kurumlar arasındaki doğal ilişki konularını ders içi ve saha çalışmaları ile teorik ve uygulamalı öğretecektir. Deneyimsel öğrenme laboratuarı oluşturan ders, Koç Üniversitesi öğrencileri, öğretim görevlileri ve sivil toplum örgütlerini sosyal etki yaratmak amaçlı işbirliğine teşvik edici ve yönlendirici bir platform sağlayacaktır. Ders sonunda, öğrenciler sosyal yaratıcılıklarını artırıcı ve kullanmalarına yönelik gerekli bakış açısına ve donanıma sahip olacaklardır. Ayrıca, öğrenciler gerçek ihtiyaçları anlamak, tespit etmek ve bu ihtiyaçları var olan kaynaklar ile eşleştirerek sosyal etki yaratıcı proje oluşturmayı öğreneceklerdir.
osyal girişimcilik, sosyal inovasyon, kurumsal sosyal sorumluluk ve diğer sosyal etki yaratmayı amaçlayan aktiviteler. Bu aktivitelerin yapıları ve fonlanma şekilleri. Sosyal Etki oluşturan örgütsel formların oluşturduğu sosyal ekonomi. Sosyal etkinin yönlendiricileri ve konuyla ilgili trendler. Farklı sektörlerdeki en iyi etki örnekler.
Sosyal girişimciliğin tarihçesi. Sosyal girişimcilik alanındaki yeni yaklaşımlar ve gelişmeler. Sosyal girişimcilik teorileri. Dünyadaki çeşitli sosyal girişim örnekleri. Sosyal girişimcilerin karşılaştığı zorluklar ve fırsatlar. Türkiye’de sosyal girişimcilik.
Strateji oluşturma; endüstri analizi; rekabetçi strateji; firma kaynak ve yetkinliklerinin analizi ve geliştirilmesi; maliyet avantajı ve farklılaşma stratejileri; dikey entegrasyon, çeşitlendirme, coğrafi genişleme gibi kurumsal stratejiler; stratejiyi hayata geçirme; stratejik planlama süreçleri, kurumsal yönetişim, üst yönetici liderlik özellikleri ve örgütsel yapılar; stratejik yenilenme.
Bu derste öğrenciler yeni firmaların nasıl yaratıldığını ve geliştirildiğini öğrenmiş olacaklar. Ders üç modülden oluşacak. İlk modülde, öğrenciler yeni iş fikirlerinin nasıl yaratıldığını, kendi iş fikirlerinin hangi ölçüde gerçek iş fırsatları olduğunu ölçmeyi, etkin girişimcilik takımlarının nasıl kurulduğunu ve ortaklar arasında sözleşmelerin nasıl yapıldığını öğrenecekler. İkinci modülde, öğrenciler girişimci firma iş stratejilerinin, pazarlama stratejilerinin ve iş modellerinin nasıl oluşturulduğunu öğrenecekler. Son olarak, üçüncü modülde öğrencilere finansal planlarını geliştirme ve firma değerleme ve yatırımcı ile pazarlık yapma gibi girişimcilik finansının temel prensiplerini öğrenme konusunda yardımcı olacak. Teknoloji odaksız, düşük teknoloji ya da yüksek teknoloji odaklı bir iş kurmak, yeni kurulmuş firmalarda çalışmak, ya da melek yatırımcı veya risk yatırımcısı olmak isteyen öğrenciler bu dersten önemli öğrenim faydaları edinebilirler.