Girişimci fırsatları gözleyen ve onları bulduğunda her tür riski alarak fikrini gerçekleştirmeye çalışan ve karşılığında kazanç bekleyendir. Bu ders yüksek teknoloji alanında bir girişimcinin serüvenini ve uygulamaya dönük bilgileri, kararlılık, azim, hedefe yönelik problem çözme takım oluşturma gibi girişimci nitelikleri ile beraber öğrencilere kazandırmaamaçlamaktadır. Öğrenciler ders boyunca bir fikri finansman almaya hazır bir işletme haline getirecekler ve risk yatırımcılarının önünde sunacaklardır. İş hayatında başarıda önemli bir faktör iş ilişkileridir, bu sebeple konuk konuşmacılar ile bu derste başarılı ve başarısız deneyimlerini paylaşarak yol gösterilmesi amaçlanmaktadır.
Bu ders perakende yönetimine detaylı bir bakış açısı yaratmak üzere kurgulanmıştır. İçeriği global perakende de yer alan büyük oyuncular ile farklı format ve kanallarda öne çıkan firmaların gerçek örneklemeleri ile oluşturulmuştur. Perakendede strateji ve rekabetçi avantajın temel prensipleri ile başlayan ders, bu temel ilkelerden hareketle perakende yönetimi hakkında 360 derecelik bir anlatım içermektedir. Öğrenciler, müşteri olarak dışarıdan yorumlayabilecekleri yer, ürün, servis, iletişim ve değer konularının yanısıra şirketlerin dışardan görünmeyen yönleri olan teknoloji, lojistik ve satın alma konularında da bilgi sahibi olacaklardır.
Bu ders perakende de ürün yönetimi konusunu teorik anlatımın yanı sıra uygulamalı iş vakaları ve bir simülatör yardımı ile öğretmeyi amaçlamaktadır. Ürün yönetimi konusunun teknik kavramlarından sonra, ürün ağacı planlama, fiyatlama, bütçeleme, bunların mağaza içi alışveriş davranışları üzerine etkileri, ürün ağaçlarını geliştirme ve tanıtma ve satınalma süreçleri ile ilgili konuları tartışılacaktır.
Bu ders ticari kurumların asıl amacı olan kar yapmanın yanında Insana ve Gezegene karşı olan sorumluluğu ve etkisini göz önüne alan daha geniş bir bakış açısı sağlamaktadır. Dersin programı ulusal ve uluslararası bağlamda iyi KSS uygulamalarına götüren bileşik unsurların analizini yapmayı amaçlar. Insan hakları yaklaşımı kullanılarak- iş ve işçi haklarından insan hak ve özgürlüklerine, çevre haklarından yolsuzluk karşıtlığına - KSS nin nasıl kurumların ayrılmaz bir parçası olabileceğini göstermektedir. Hatalı ve başarılı birçok farklı kurumsal deneyimler, sınıf içinde rol oynamalar ve tartışmalar çerçevesinde analiz edilip keşfedilir. Bu dersin sonunda öğrenciler KSS denetimi ve KSS Projesi yapabilir olurlar.
Ekonomik, sosyal, çevresel ve ahlaki açılar dahilinde ticari kurumların sorumlulukları. Paydaş (ör. tüketiciler, çalışanlar, yatırımcılar vb.) bakış açısı ile kurumsal sorumluluğun itibar ve ticariçıktılar üzerindeki etkileri. Sürdürülebilir ticari sonuçlar için katılımcı iş modelleri ve ortak değer yaklaşımı.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.
Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.
Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.
Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.
Global pazarlama fırsatları ve zorlukları; ithalat/ihracat işlemleri; yeni pazarların bulunması ve seçilmesi ve bu yeni pazarlarda kullanılacak pazarlama karması; global pazarlarda küçük ve orta ölçekli firmalarin ve büyük çok uluslu şirketlerin stratejileri.
Stratejik pazarlama planlaması araçlarının pazarlama problemlerinin analizinde uygulanmasını firma, tüketici ve rakabet bakış açısıyla bütünsel ve dinamik bir çerçevede ele alır. Yeni pazarlara giriş ve yeni markaların oluşturulmasındaki stratejilerin yanı sıra mevcut marka sermayesinin korunması ve genişletilmesi ile ilgili stratejileri derinlemesine inceler.
Müşteri ilişkileri yönetimi dersi (MİY) firmalarda tüketici odaklı pazarlamanın temelleri ve uygulanması üzerine odaklanmıştır. Müşteri veritabanlarının yaratılması ve sürdürülmesi, müşteri hayat boyu değeri, müşteri ilişkileri yönetiminde kullanılan veri madenciliği teknikleri gibi konular işlenmektedir.