Avrupa'nın prehistorik uygarlıklarından başlayarak, kronolojik bir izlekle Avrupa'da sanatın, mimarlığın ve görsel kültürün incelenmesi. Avrupa Sanat ve Mimarisinin farklı yönlerini incelerken bunları etkileyen sosyal, kültürel ve politik bağlamı dikkate alır.
Kültür kuruluşları ve Sivil Toplum Kuruluşları için yönetim tekniklerine giriş. Proje yönetimi, bütçe hazırlama, muhasebe, ilgili yasalar ve vergiler, sponsor ilişkileri, halkla ilişkiler, reklam vs.
Akademik arkeolojik bilgi birikimlerimiz ve toplum arasında bir köprü oluşturulması. Çeşitlilik gösteren bir yorumlama ve konservasyon metodolojisi oluşturma ve arkeolojik bilgi ve verilerin çeşitli yollarla iletilmesi. Türkiye ve yurt dışından popüler arkeoloji alanında örnekler. Arkeolojik araştırmaların, yorumlamaların ve bilgi üretiminin arkasında yatan sosyal, politik ve etik sorunlar.
Bu ders, öğrencileri farklı bölge ve dönemlerin araştırılmasında kullanılan çeşitli kaynaklarla tanıştırır: kaligrafi ve epigrafi, nümismatik, edebi eserler, arşiv kayıtları ile resim ve fotoğraftan monogram ve armalara uzanan görsel kaynaklar.
müzeler için hem bağımsız olarak hem de işbirliği içinde sergi tasarımı ve yorumlama planlarında çalışma imkanı sunacaktır. Materyal ve form; konu ve anlatım; sergileme ve sunma; dikkat ve algı modelleri; dil ve görsellik arasındaki ilişki; yorumlamada tanımlamanın rolü ve görsel ve mekansal deneyimlerle öğrenme ve anlamanın içerikleri ile ilgili sorular dikkate alınacaktır. Dönem boyunca öğrenciler atölye çalışmaları, alıştırmalar, alan ziyaretleri ve kritik değerlendirmeler aracılığı ile tasarım ve yorumlama yetkinliklerini geliştireceklerdir.
Bu dersin başlangıç noktası, yaşantımızı etkileyen geçmişi bugün yarattığımız varsayımıdır. Bu ders arkeolojik düşüncenin entellektüel tarihi ve kültürel miras teorisinin gelisimini inceleyecek. Derste bir yandan uygulamalı tasarım konulari keşfedilirken, bir yandanda mimari, sanat tarihi, eleştirel teori ve kültürel miras okumalariyla birlikte sanat, arkeoloji ve kültürel miras pratikleri disiplinler arasi bir şekilde ele alinacaktir.
Bu ders küratörün çağdaş sanattaki rolünü ve sorumluluklarını araştırır. Son zamanlarda küratörün rolü ve sorumlulukları galeri ve müzelerin dışına taşarak değişik kuruluşları, yaratıcı, kültürel, eğitici ya da endüstriyel sektörler ile farklı sanatsal ve medya ortamlarını içermektedir. Bu derste küratöriyel uygulamalarda yöntem ve kuramlar incelenecek ve çağdaş küratöriyel uygulamaların sorunlarını ve tartışmalarını izlemek ve değerlendirebilmek için eleştirel bir çerçeve oluşturulacaktır. Ders boyunca mimarlık, sanat tarihi, kültürel miras çalışmaları, kültürel eleştiri ve eleştirel kuramlarla ilgili okumalar tartışılacak ve yerel, ulusal ve uluslarası ortamlardan örnekler ele alınacaktır.
Soru ve sorunlarıyla araştırma alanı olarak sualtı arkeolojisi. Sualtı kültür mirasının yönetimi ve korunması kapsamlarında etkin konuların ele alınması. Önemli kazıların ve sualtı arkeolojisi tarihinde etkili bireylerin incelenmesi.
Arkeolojik projelerde ve laboratuvarlarda kullanılan araç ve metotların sunumu. Uygulamalı alan, obje ve batık dokümantasyonu ve rekonstrüksiyonu. Sualtı ve kara buluntularının korunmasında kullanılan teknikler.
Anadolu Uygarlıkları alanında araştırma yapmak için gerekli ileri dil eğitimi. Konular öğretim elemanları tarafından belirlenecektir.
Öğrenciler, ikinci dönemin sonunda danışmanlarını seçerler. Tez önerileri, ikinci yılın güz döneminde sunulur. Tez araştırma ve yazımı ARHA programında görevli bir fakülte üyesi tarafından yönetilir.
Doktora öğrencilerini tez araştırması ve yazımına ve gelecekteki kariyerlerine hazırlar. İşlenen konular: büyük araştırma projesi yönetimi, araştırma yöntemleri, akademik yayın, araştırma ve yayın etiği, mülakat, sunum ve ders verme becerileri, yayın için resim hazırlığı ile burs ve iş başvuruları için başvuru dosyası hazırlığı.
Tez önerisi skabul edildikten sonr doktora tezi araştırma ve yazımı ARHA programında görevli bir fakülte üyesi tarafından yönetilir.
Bilgisayar Yeterlilik Değerlendirme Programı'nın (BYDP) amacı Koç Üniversitesi öğrencilerinin elektronik çizelge ve yazım inleme uygulamaları ile ilgili yeterliliklerini ölçülmesi, değerlendirmesi ve geliştirmesidir. Öğrenci bu sınava https://cpap.ku.edu.tr/ internet adresinden kayıt yapar ve http://home.ku.edu.tr/~cpap/lecnotes.html internet adresindeki çevrim-içi video dersleri takip ederek hazırlanır.
Bilgisayar Yeterlilik Değerlendirme Programı'nın (BYDP) amacı Koç Üniversitesi öğrencilerinin elektronik çizelge ve yazım inleme uygulamaları ile ilgili yeterliliklerini ölçülmesi, değerlendirmesi ve geliştirmesidir. Öğrenci bu sınava https://cpap.ku.edu.tr/ internet adresinden kayıt yapar ve http://home.ku.edu.tr/~cpap/lecnotes.html internet adresindeki çevrim-içi video dersleri takip ederek hazırlanır.
Yakın okuma ve eleştirel makale yazma becerisi kazandırma, biçimsel özellikler ve anahtar terminoloji bilgisi edindirme ve karşılaştırmalı edebi çalışmalar hakkında genel bir fikir verme amacıyla roman, şiir, tiyatro gibi ana türlere giriş.
Antik dönem edebiyat ve kültürüne, mit, trajedi, epik ve romans gibi edebiyat türlerine odaklanan karşılaştırmalı edebiyat ve eleştirel çalışmalara giriş. Antik Yunan, Mezopotamya edebiyatı ve Roma edebiyatından seçilmiş metinlerin irdelenmesi.