Bir eğitimcinin (öğretim üyesi ya da öğretim elemanı) gözetiminde bir veya daha çok ilgi alanının incelenmesi. Çalışma bitiminde bir rapor veya seminer sunulması
Bir eğitimcinin (öğretim üyesi ya da öğretim elemanı) gözetiminde bir veya daha çok ilgi alanının incelenmesi. Çalışma bitiminde bir rapor veya seminer sunulması
Bu genel değerlendirme hemşirelik yüksek okulunda 4. yıl süresince ele alınan tüm ders materyali kapsamaktadır. İçerik çoktan seçmeli sorular, kısa metin türü sorular ve görsel materyalden oluşacaktır. Güncel tıp bilimlerine multidisipliner yaklaşımlar ile kompleks sağlık problemlerin hemşirelik bakımının integrasyonuna özellikle vurgu yapılacaktır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı iç hastalıkları hemşireliği uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin cerrahi hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde ruh sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin ruh sağlığı hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde kadın sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde halk sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin halk sağlığı hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bir eğitimcinin (öğretim üyesi ya da öğretim elemanı) gözetiminde bir veya daha çok ilgi alanının incelenmesi. Çalışma bitiminde bir rapor veya seminer sunulması
Bir eğitimcinin (öğretim üyesi ya da öğretim elemanı) gözetiminde bir veya daha çok ilgi alanının incelenmesi. Çalışma bitiminde bir rapor veya seminer sunulması
Giriş niteliğinde bir ders olarak, iktisadın temel prensipleri, makro ve mikro iktisadın temel özellikleri ve amaçlarının incelenmesi. Sağlık sektörünün ekonomi içerisindeki yeri, sağlık sigorta sisteminin şekillenmesi ve finansmanı, devlet ve özel hastanelerin davranış biçimleri, sağlık bakım sektöründe rekabetin rolü, teknolojik değişmenin ve devlet düzenlemelerinin etkilerinin belirleyici faktörleri.
Öğrenciler temel İngilizce becerileriyle tanışacaklar, pratik İngilizce kelime bilgisi, önemli İngilizce cümlecikler ve merhabalaşma sözcüklerini öğrenerek, temel gramer kavramları ve okuma, yazma, dinleme ve telafuz etmede temel becerileri edineceklerdir. Öğrenciler İngilizce olarak önemli gereksinim ve isteklerini ifade etmeyi öğrenecekler, İngilizce basit istek ve soru cümleleri kurarak iletişim becerilerini güvenle uygulayacaklardır.
Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce temel grameri ve kelime bilgisini ilerletmeye devam edeceklerdir.
Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce temel-üst ve orta- öncesi düzeylerde grameri ve kelime bilgisini öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca hastalarla etkin bir iletişimde gerekli olan temel hemşirelik ve sağlıkla ilgili kelime bilgilerini ve cümlecikleri öğrenmeye ve kullanmaya başlayacaklardır.
Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce temel-üst ve orta- öncesi düzeylerde grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye devam edecektir. Öğrenciler ayrıca hastalarla etkin bir iletişimde gerekli olan temel hemşirelik ve sağlıkla ilgili kelime bilgilerini ve cümlecikleri öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir.
Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce orta- öncesi ve orta düzeylerde grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye başlayacaktır. Öğrenciler temel hemşirelik, tıp ve sağlık İngilizcesini okumalar, çeşitli roller alarak oyun oynama, simülasyon ve bunun gibi ders projeleri aracılığıyla öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir.
Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce orta düzeydeki grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye devam edecektir. Öğrenciler ayrıca hastalarla etkin bir iletişimde gerekli olan temel hemşirelik ve sağlıkla ilgili kelime bilgilerini ve cümlecikleri öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir. Öğrenciler temel hemşirelik, tıp ve sağlık İngilizcesi konusunda, okumalar, çeşitli roller alarak oyun oynama, simülasyon ve bunun gibi ders projeleri aracılığıyla pratik yapmaya devam edecektir.
Kredisiz olan bu derse sadece katılmak isteyen öğrencilere açılacaktır. Yüksek Lisans yapmak ve/veya profesyonel anlamda kendine imkanlar sağlamak isteyen öğrenciler katılabileceklerdir.
Öğrenciler, akademik İngilizce ve sağlık ve bakım alanlarında eleştirel düşünmeye odaklanarak, tüm İngilizce becerilerini geliştirmeye devam edecektir. Öğrenciler özellikle kelime bilgisini geliştirme, zor metinleri kavrayabilme ve sağlıkla ilgili çeşitli konuları sunup, tartışabilme konuları üzerine çalışacaklardır. Öğrencileri mesleki fırsatlara ve üniversite sonrası eğitim olanaklarına hazırlamak için daha gelişmiş yazma ve gramer kullanma becerileri vurgulanacaktır.
Bu derste öğrenciler sağlık ve hemşirelik konularındaki akademik ve akademi-dışı kaynakları anlama, inceleme ve tartışma becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenciler İngilizce metinler ve multimedya kaynakları aracılığıyla son zamanlardaki tıbbi gelişmeler ve farklı kültürel ortamlarda çalışan hemşire ve doktorların profesyonel deneyimleri hakkında bilgi edineceklerdir. Dünyada sık görülen hastalıklara sahip bireylerin yazdıkları hastalık anlatılarını okuyup, tartışacaklardır. Ayrıca, metni derinlemesine okuyarak, içerik, söylem ve anlatı analizleri teknikleriyle incelemeyi de öğrenecek, akademik ve akademi-dışı metinlerdeki yazım biçimlerini tanıyıp, bu biçimleri eleştiri ve deneme yazıları yazarak kullanacaklardır.
Davranışsal, psikolojik ve olgunlaşma süreçleri incelenerek doğumdan, yaşlılığa insan büyümesi ve gelişimi.
Güncel uygulamalar ile psikopatoloji ve terapatic. Psikiyatrik tanılar ve terapilerine tarihsel bakış.
Süreç-yönelimli, deneyimsel ve doğaçlama bir drama biçimi olan yaratıcı dramanın araçlarının ve yöntemlerinin; hareket/dans, hikaye anlatımı, tiyatro oyunları, fiziksel karakterizasyon, duyusal farkındalık, ritim/müzik üzerine yapılacak çalışmalar aracılığıyla keşfedilmesi. Yargılayıcı-olmayan bir ?yaratıcı neşe? atmosferinde, kişisel ifadenin ve imgelemin teşvik edilmesi, yaşanmış veya hayali kişisel ve kolektif hikayelerin canlandırılması.